torsdag 15 januari 2009

14/01/09

När man är trött, så kan man inte riktigt styra tankarna, har jag upptäckt... Ikväll, när jag trött som en toka sitter och väntar på att skoldatorn ska logga in mig och jag stirrar tomt ut i verkligheten, vaknar jag till av en tanke som för mig tillbaka till tonåren och gymnasiet. Min naturkunskapslärare hade ett mantra, kan man nästan säga. Jag kan inte gissa mig till hur många gånger man hörde honom säga Allt strävar mot utjämning!
Och det slår mig när jag görtrött sitter där och bara vill hem och sova, att det finns ju tjocka människor, det finns anorketiskt smala människor, och så finns det väldigt många människor, som i en nutrionists ögon är helt fullständigt normala viktmässigt.

Framför mig i datorutrymmet sitter det två killar, dom går nog i samma klass, dom har i alla fall samma uppgift att jobba med på sina datorer, för dom småpratar med varandra hela tiden. Skillnaden mellan dom är att den ena killen har nog 20 kilos övervikt, om inte mer. Och hans kompis saknar säkert en sisådär 10 kilo, i alla fall. Där har vi ju lite av den där utjämningen. Tänk om den där utjämningen i slutänden som min gamla lärare pratade om stämmer in även här, att den övervikt som alla riktigt feta människor bär omkring på, är den vikt som alla anorektiker och ofrivilligt svältande människor i världen skulle behöva, för att i en nutritionists ögon vara "normala".

Jo, jag är ju trött, jag har suttit 13 timmar på en grå plaststol i bibliotekets tysta avdelning. Jag har lyssnat på två av Takidas album på repeat, för det är den musiken jag för tillfället jobbar bäst till. Så man kan ju räkna ut hur många gånger dom spelat samma låtar om och om igen... Det kanske inte är så konstigt att hjärnan spelar en ett och annat spratt på sena nattatimmen?

Jag har nu framför mig ungefär 1 timmes arbete för att slutföra detta inlämningsschabrak. 3000 or refletkerande mina 210 timmars praktik. Hur akademiskt skrivet det är, kan vi diskutera en annan dag. På den punkten kommer jag nog få minusbetyg, men jag har gjort det! Jag har snart slutfört det som måste göras. Och får jag bara 40%, så är jag jättenöjd, för det har varit det mest udda ämnet jag någonsin varit med om.

Nu ska jag skriva det sista, sen ska jag sova! Jag ska inte ens tända läslampan, det ska sovas innan huvudet når kudden! Bara så ni vet!!

Sov gott, ni som kan!!
Kram kram

Inga kommentarer: