söndag 14 december 2008

14/12/08 - 2 dagar kvar

Så var det söndag, tredje advent och här sitter jag. Har inte börjat packa än, revbenen bara värker. Det liksom bränner i benen, så ont gör det. Det är en dov känsla, men den är konstant. Nästan, för ibland hugger det till som om nån hugger en kniv i bröstkorgen och vrider runt. Inte för att jag vet hur det känns riktigt, men jag kan nästan föreställa mig... Men det är bara att bita ihop och hoppas på att det går över med tiden.

Jag har börjat skriva på en liten lista över saker folk här önskar sig från Sverige. Det är inte mycket, men det är lite önskningar från här och där.

Och på tal om att resa. Fick reda på i torsdags att Lauren ska flytta tillbaka till Paris. Hon har inte råd att bo kvar här. Hon får inget jobb och efter jul kommer dom att skära ner på hennes timmar igen. Hon har jobbat heltid över vintern nu på vikariat och det tar slut i mitten på januari, så hon bestämde sig att flytta till Paris och sin familj igen. Motvilligt, men har man inte råd, så är det inte mycket att göra. Jag känner lite så med. Även om jag får jobb, så kommer jag inte ha råd med bostad, lån och levnadskostnader här. Det är dyrt att bo här, så såvida jag inte pluggar vidare, så blir det till att flytta härifrån.

Från Southampton blir det definitivt en flytt, men jag vet inte om jag vill lämna England... Visst längtar jag hem och saknar Sverige, men jag vet hur det är när jag kommer dit. Fast denna gången ser jag faktiskt fram emot att komma hem. Ska lämna lite CV för eventuellt sommarjobb. Sen får man väl se om det är nån som anställer mig för 4 månader...

Hur som helst, jag ska i alla fall ta fram resväskan nu. Det känns inte som jag ska resa så snart... Men imon ska det vara packat och klart! Shit, hur ska det här sluta? Har försökt få med mig nån som kan bära mina väskor, och även om några var villiga att följa med till Sverige över jul/nyår, så ville dom inte betala för resan... Och jag har ju inte råd med biljett till en till. Hade ju knappt råd med min egen biljett! ;)

Ta hand om er!
Nu ska det packas!

Kram kram

Inga kommentarer: