onsdag 5 december 2007

4-5 december 2007

Okej, nu sitter jag har och lever studentliv... Klockan ar tjugo i tre pa natten och jag ska alldeles strax krypa ner mellan lakanen. Trottheten gor sig pamind, det kliar lite i ogonen, men hade det inte varit for det, sa hade jag nog suttit uppe nagra timmar till... Haller pa med en inlamningsuppgift i Principles of Health and Fitness. Och for en gangs skull sa far vi gora nagot kul! Det ar tungt att sitta dagarna innan med en inlamningsuppgift, men infor den har har jag funderat i nastan 9 veckor och det ska bli skont att fa den avklarad. Uppgiften gar ut pa att konstruera ett traningsprogram for en klient. Nemas problemas! Det har jag gjort forr, men att behova forklara varfor man gor pa det ena eller andra sattet, det ar dar kruxet ar... Jag har testat mig fram och vet hur jag ska gora for att ga ner i vikt eller oka i styrka. Men nar man ska bevisa det genom diverse forskningsresultat och utredningar, da blir det enklaste genast valdigt krangligt. Att det dessutom ska lamnas in pa engleskt akademiskt sprak, gar absolut inte saken lattare.

Frustrationen ligger som en dimma genom skolans korridorer, alla har nagot att lamna in och man kan se manga rodogda, desperata studenter halvtrott krala sig genom korridorerna. Jag nadde botten for ungefar en vecka sen. Helgen blev en orgie i somn, vila och relaxande. Det blev inte mycket skoljobb gjort, aven om jag mycket val hade behovt det. Men det kommer en punkt nar hjarnan sager nej tack till mer information. Som tur var, sa var det ekonomi som stod pa tur och med ett avgangsbetyg fran gymnasiet i just ekonomi och bokforing, sa gick det ganska bra, tror jag. Vi borde fa resultaten pa det provet innan vi gar pa julledighet.

Imon ar det upp i tid, det blir nog 6 timmars somn i alla fall.... Sen tillbaka till datorn for att slutfora arbetet som ska lamnas in pa torsdag klockan 12, senast. Jag hoppas pa att kasta in det innan jag aker hem imon, men det beror ju lite pa hur lange sjalva skolan ar oppen. Datorsalarna haller oppet till midnatt. Jupp, det ar manga som har arbeten att slutfora...

Idag hade vi fitness-utmaning pa var praktiska lektion. Kan saga att det ar inte kul att vara sa har otranad!! Traningsvarken har redan tratt in och lar, rumpa, mage, axlar, biceps, ja de flesta musklerna varker! Och tack vare mina otranade muskler, kom jag nast sist av oss 4 tjejer som "tavlade". Inget kul, men inte for att vara skrytig eller sa, men jag var inte langt borta och dom som kom fore tranar 4 pass i veckan... Sa kanske ar jag inte helt kass anda?

Nu ska jag sova, det blir en lang, hard dag imon igen! Men sen ar det over!! Och om tva veckor ligger jag och sover i min sang for sista natten pa tre veckor nastan! Langtar verkligen hem till allt och alla! Aven om jag egentligen inte har hemlangtan. Men jag antar att runt hogtider kommer det alltid infinna sig en viss grad av hemlangtan. Darfor har jag redan planerat in en resa hem over pask. Dels for att det ar pask, men mest for att farfar fyller ju ar daromkring! Och nar den gamle fyller 90, maste man vara med att fira!! Det ar inte illa det... Still going strong!

Nu ar det nattinatt bigtime!!
Hoppas alla sover gott!

Kram kram

Inga kommentarer: