fredag 7 december 2007

6 december 2007

Torsdag kvall/natt, nastan fredag... Och jag har ett otroligt lugn i min kropp. Nu ar allt forsent att paverka. Det ar over for den har gangen. Om drygt 4 veckor kor det igang igen, men det tar vi da... Nu blir det forst nagra dagar utan angest, stress och kansla av att inte racka till. Sista grejen fixad, jag har lamnat in inlamningsuppgiften med stort I, halsa och fitness. Designa ett program pa tolv veckor for en klient. Svart nar man inte har en klient. Eller jag har en klient, men jag har modifierat den lite. Min ursprungliga klient var lite for kranglig (sorry, Becka...), sa jag tog bort och la dit lite annat istallet... Under resans gang har jag upptackt att min "nya" klient passar ganska bra in pa bade Bex och hennes van Maya, sa jag har utmanat dom till ett litet experiment. Bada ska gora samma traningsrutin, lika ofta och varje ovning och sa, men den ena ska bara gora ett set, den andra tre. Men varje set ska innehalla antal repetitioner som star pa programmet. Ska bli mitt lilla forsok att testa pa forskning... Tva personer bara, sa det kommer inte sta om det i tidningen, men for mig kommer det bli en stor grej...

Vi kan ju ha en liten gissningstavling, vem kommer vinna? Den som kor ett set eller den som kor tre? Vem har minskat minst i vikt/omfang efter 12 veckor?

Repetition ar antal ganger man gor en ovning fullt ut, set ar antal repetitioner utforda utan vila. Tex. 12 repetitioner i rad ar ett set.

Nu ska jag ga och lagga mig. Bara for jobbet ar gjort, betyder inte det att skolan ar slut... Fran och med nu, sa lovar jag att battra mig med bloggen. Jag har noterat ett downfall i besokare och jag undrar hur jag ska kunna aterta dom tappade... Men jag antar att det kommer med tiden...

Sov gott, mina trogna!
Kram kram

Inga kommentarer: