onsdag 10 december 2008

10/12/08 - 5 dagar kvar!!

Okej, dags för ett nytt inlägg. Det har varit några tunga veckor, inte bara med studier, utan med influesan. Igår gick jag in i den tredje veckan, men på gott och ont, så fick jag penecillin igår.
I fredags när jag hostade, så hände något med revbenen. Det gjorde lite ont, men även om jag först trodde det värsta, så kände jag att det inte var så farligt. Smärtan tonade ner sig lite och var ganska uthärdlig.

Igår dock, så knäppte det till när jag hade en hostattack. Det lät som när man knäpper med fingrarna, anade det värsta igen. Denna gången var det lite mer befogat. Jag kände smärta i bröstet och när jag andades var det outhärdligt. Men man måste ju gå till skolan, så jag packade på mig min väska och gick iväg. Pratade med min lärare, som jag visste skulle komma med ett bra utlåtande. Han sa att det finns inget dom kan göra så länge det är inflammerat. Värktabletter och vila... Så jag stannade på lektionen. Hade fortfarande hosta kvar, så jag tänkte om och gick till läkaren och fick penecillin utskrivet. Hade hoppats på smärtstillande, men han tyckte att paracetamol eller ibuprofen var bättre med tanke på inflammationen.

Det känns okej igen. Hosta och vissa rörelser känns inte bra fortfarande, och det kommer det nog dröja innan det gör igen, men det gör inte så ont. Gissa om jag är glad att kroppen anpassar sig till smärta...

Annars är det inte så mycket som händer. Folk har börjat åka hem, det börjar bli tomt på lektioner och på gatan här. Sista provet imon, sen är jag fri i tre veckor, innan det kör igång igen.

Nu ska jag snyta ut vad jag kan, jag ska spruta lite nässpray i näsan, sen krypa ner i sängen med min bok om muskler och sen blir det nog till att somna till en film idag igen. Men det positiva är att om en vecka är jag hemma!! Jippie!!

Ta hand om er och jag lovar att skriva igen innan jag åker!

Kram kram

Inga kommentarer: