fredag 8 maj 2009

8/5/09

Skolan är i stort sett slut, har två omprov att göra. Båda missade på missade med minsta marginal, 67% och 68%. För att klara sig måste man ligga på minst 70%... Surt, surt...

Dom senaste två veckorna har jag haft så mycket att det varit svårt att fokusera. Och sen i måndags har dagarna smält samman och jag börjar nog komma iordning tillräckligt i huvudet för att inse att det är fredag idag!! Jippie!!
Under den senaste tiden så har hjärnan arbetat på sitt egna sätt, tankarna har gått i sina egna banor. Det har poppat upp så himla många funderingar som jag velat dela med mig av, men tyvärr har jag inte haft tid till att skriv på annat än mina inlämningsuppgifter, tyvärr...

Men jag ska se vad jag kan komma ihåg....

Seglarskor utan strumpor, värre, loafers utan strumpor. Inte rätt.... Många av dom norska studenter har anammat den hemska trenden av seglarjacka, uppkavlade jeans och seglarskor/loafers utan strumpor. På huvudet har dom döljt sitt vaxade hår med en illa sittande keps. Dock vill jag förtydliga att detta inte anträffar alla norrmän. En stor del av dom är klädda helt normalt med strumpor och utan vaxdränkt hår..

Vad mer har jag funderat på? Hmm... Jo, borde inte 80-talet revival vara över nu? Måste HELA 80-talet återupplevas? Vi har ju i och för sig inslag från 90-talet med den kassa musiken som grannen är så förälskad i! Och inte glömma bank-krisen... Det är ju lite 90-tal... Men neonfärger, tights och våfflat hår! Seriöst? Räckte det inte med ett årtionde med den skiten?!?! Jag blir tokig... Jag vet att jag var liten på den tiden, men det betyder inte att jag inte kommer ihåg mycket av det... Och varför kan inte min granne här tycka den musiken är det bästa som någonsin komponerats? Det var väl det enda som var bra med 80-talet?

Om det här inlägget inte är helt sunt och förnuftigt, så skyller jag på tillfällig sinnesförvirring, eftersom jag antagligen fortfarande har ett gäng E-nummer i kroppen efter alla Red Bull, allt godis och choklad som hittat sin väg in i mitt system som dom senaste dagarna... Men jag hoppas att inom några dagar vara tillbaka till mitt sunda jag igen. Hälsosam kost, träning och mina 8 timmars sömn per natt igen. Univeristetet har inte haft en positiv inverkan på mitt liv ur det perspektivet...

Hur som helst, så ska jag försöka återkomma med mer inlägg lite tätare, nu när jag har nästan 5 månader av semester... ;) Eller ja, jag kommer ju fortfarande jobba mina 10 timmar i veckan!! Jippie!! Jaja, det gör ju att jag under alla dessa månader kommer vara tvungen att hålla kolla på vilken dag det är... Man måste försöka se det positiva i det hela, eller hur?

Nu ska jag göra mig iordning, gå ner och betala in avgiften för att få göra om mina prov, sen gå till jobbet!
Ha en härlig fredag!!

Kram kram

Inga kommentarer: