lördag 30 maj 2009

30/5/09

Så var väskan packad. Sa ju att det skulle gå fort! Hmm... Hur som helst, böcker och kläder för nästa helgs äventyr är packade, annars kommer jag leva i dom gamla trasorna jag har där hemma. Det får liksom gå... ;)

Har ju börjat påbörja för flytten tillbaka till Sverige, och denna gången har jag återigen packat ner 20 kilo böcker. Men nu har jag bara 3½ hylla böcker kvar här. Tokigt tomt, men det kommer säkert tillfällen att köpa fler... Hihi... Men jag ska försöka hålla i pengarna, av två anledningar: 1) Det blir mindre att skicka hem, 2) Jag kommer behöva dom pengarna att skicka hem det jag har.

Knasigt att börja tänka på flytten redan, men det är ju bara ett år kvar och på tre år kan man visst samla på sig ganska mycket saker... Eller hur mycket är det egentligen när man tänker efter? Lite kläder, lite böcker, några DVD's... Mycket kan jag i värsta fall lämna kvar i England.. Man har ju lärt känna lite folk som också behöver saker och dom kan få ta över eller köpa det.

Men nu tänker vi inte mer på det. Några dagar kvar, sen är jag hemma igen. Det är konstigt hur man anpassar sig. Hur hemma är hemma, bara man har sin tandborste på nåt sätt... Eller kläder i garderoben, eller mat i skafferiet. För omställningen från här till där är ganska enkel. Och går inte att förklara, det bara är som det är...

Jag har påbörjat omställningen med att äta köttbullar och potatis med gräddsås och lingonsylt till middag. Yummy yummy! På tisdag blir det räkor, bara så du vet mamma.... ;)

Nu ska jag kolla klart Grease på tv, sen blir det nog lite läsa innan jag kanske kollar en annan film! Många filmer blir det!!

Kram kram

Inga kommentarer: