tisdag 31 mars 2009

31/3/09 - 6 dagar till avresa....

Så var det dags att åka hemåt igen. Har haft lite halvkoll på hur lång tid det är kvar, men eftersom dagarna går i varandra, så är det svårt att hålla absolut koll. Men av nån anledning så är det undermedvetna mer med i kalendern än vad sinnet är, eller vad man ska säga... Det slår aldrig fel, ungefär en vecka innan det är dags för avfärd, så börjar hjärnan processa allt mer och mer på svenska. Det kommer ut svenska ord mitt i engelska meningar och sånt tokigt. Huskompisarna tittar förvånat på mig och undrar om jag talar mitt låtsasspråk igen. Dom fattar ju inte svenska, dom tycker det låter som jag hittar på. Sjöng Små grodorna för dom häromdagen, och dom skrattade så dom höll på att trilla av stolen! Inte kul att bli hånad för sitt språk... :(

Hur som helst, det drar ihop sig, som sagt. En vecka idag sitter jag mätt och belåten hemma hos mamma, full med räkor och aioli! Mmm, kan inte bärga mig!!!
Jag har börjat med lite förberedelser, handlat lite som ska med hem och förberett lite saker på en av hyllorna i bokhyllan. Har inte så många hyllor lediga, men böckerna får trängas ihop och ge plats en liten stund till annat krafs...

Det onödiga är att jag måste köpa en ny resväska. Fast jag ska försöka låna en väska här i huset, så jag inte behöver spendera pengar på det just nu... Har ju köpt mig en liten tidig skolavslutningspresent!! Och jupp, det var jätteonödigt!!! Så jag vill inte höra hur tokigt och galet inköp det var, men den är inköpt och det kommer underlätta i skolan... ;) Jag har köpt mig en liten, liten dator!! En lite netbook från Toshiba. En nackdel är dock att det är engelskt tangentbord på den, så det är tur jag har den stora klumpedunsen kvar!! Hihi....



Det är en liten sak, den väger bara ett kilo och är så smidig och söt. Det är min lilla bebis! ;)

Prylgalen? Jag? Nääää.....

Nu ska jag se om det finns billiga externa hårddiskar på flygplatsen, så är jag nöjd sen! Tills vidare i alla fall....
Jag har kalkylerat på det här länge och det kommer ordna sig med pengar, mamma... Jag lovar att inte be om att få låna pengar!! Prååååmissss!

Nu ska jag hoppa i säng, imon är en ny dag och den ska spenderas på biblioteket, sen drar jag vidare till Waterstones för att tjäna ihop mera cash! Hehe... Yeah, right! Hmpf...


Sov gott!!
Ses snart!
Kram kram

Inga kommentarer: