söndag 15 mars 2009

15/03/09

Söndag igen och jag ska försöka att inte beklaga mig för mycket om att jag inte skriver så ofta här längre. Jag har dåligt samvete för det, men det är inte för att inte vill, utan mer för att jag inte har något att skriva. Hur intressant är det för er att läsa om vad vi pratade om på lektionerna eller att bibliotekets gråa plaststolar fortfarande är skithårda och obekväma? Eller att vi alldeles för mycket att göra med tanke på min enorma motivationsbrist...

Det största som har hänt här är väl att Dominiques syster har fött en liten pojke. Jag har aldrig träffat hennes syster och kommer aldrig göra det heller. Och Jeannine har träffat en ny kille, innan hon har dumpat den förste. Fast jag förstår henne, hon går igenom lite tunga tider på jobbet och räknar dagarna tills nästa uppsägningsdag kommer. En gång i månaden säger dom upp folk på hennes jobb och hennes tjänst är snart näst på tur att försvinna.... Och N's mamma begravdes i fredags. Hon kommer vara borta en vecka till, men sen kommer hon tillbaka. Det känns konstigt att inte ha pratat med henne på en månad, men jag vill inte tränga mig på utan har bara sagt att jag finns här om hon behöver mig. Men hon har haft fullt upp och jag tror inte det går upp för henne förrän hon kommer tillbaka till verkligheten igen vad som faktiskt har hänt.

Annars har det inte hänt något här...
Det är vår i luften, lakanen hänger ute på tork, det grillas, blommorna blommar och träden knoppas. I fredags när jag gick till skolan så luktade morronluften inte av avgaser, utan av blommorna på träden. Utanför skolan ligger en stor park och där finns massa träd som blommar innan bladen kommer. Knepigt, men det känns skönt, för det betyder att våren är här!!!

Nu ska jag göra en kopp varm choklad, krypa ner i sängen och kolla på en film.

Sov gott!!
Kram kram

Inga kommentarer: