måndag 3 september 2007

Första dagen!

Då var första dagen avklarad. Jag har fått träffa 40-nånting nya människor. Jag har alldeles för mycket information för mitt lilla ovana huvud att ta in och sitter just nu med huvudvärk som dels beror på tokiga linser, mycket information och nya intryck. En liten tablett och lite sömn, så har det gått över.

Hur ska jag nog sumera dagen på bästa sätt?
Alla dom där uppgifterna som jag har jobbat med det sista, var ju enbart för min egen skull. Inget av det skulle lämnas in och den sista uppgiften skulle vi visa upp i små grupper om fyra personer ungefär. Vissa hade inte gjort den alls, vissa hade bara bilder och berättade om dom och vissa hade verkligen klippt och klistrat om sig själva. Jag hade två sidor långt utlägg om vem jag var. När jag sen skulle berätta om vad jag skrivit, så tog det ungefär tre minuter... Nu är det gjort och imon får vi nya uppgifter att lösa. Det roliga är att vi har signat upp oss för två veckors utbildning, men vi får komma och gå som vi vill, vi behöver inte göra det dom ber oss göra och inget kommer att varken betygsättas eller tittas på av någon lärare. När dom säger så, så är det ju nästan givet att hälften kommer att strunta i hela grejen och göra nåt annat. Jag själv är mest bara glad att jag har något att göra på dagarna, så jag slipper sitta framför TVn och datorn och bara fördriva tid...

Det var lite kul att se vilka varianter av folk som ska börja skolan. Det var dom som var nyss 20 fyllda och det var lite äldre, sisådär 45+. Det är så härligt att se att det inte är försent. Hemma får man inte fullt studiemedel efter 35-40 eller vad det är. Men här får man fullt studiemedel och får man inte det, så får man statligt bidrag för att kunna studera på heltid. Det gör ju att man inte knäcker sig helt om man skulle bli av med jobbet vid 45+... För en brittisk medborgare eller om man har varit i landet mer än tre år, så finns det såååå mycket pengar i form av bidrag och sånt. Men lilla jag är ju nyinflyttad i landet, så jag får "bara" det allmäna bidraget från skolan, det som alla får... Men jag är glad för alla små kronor jag kan få, så jag gnäller inte...

Nu ska jag ta mig en tablett, slappa framför TVn och surfa runt lite på datorn.
Ha en härlig kväll!!
Kram kram

Inga kommentarer: