lördag 1 augusti 2009

1/8/09

Då var lördagen avklarad... Jobbet var skitdrygt, för Katie Price, aka Jordan, "hade fått en akuttid hos tandläkaren" och kunde inte komma och signera sin nya bok. Hur berättar man för en 12-årig, hårdsminkad liten tjej att hennes idol inte kommer och skriver sitt namn i boken som lilltjejen precis spenderat halva sin veckopeng på och som suttit där och snällt väntat sen 05.30 imorse? Det svider lite, men som tur är var det som stora tuffa vakterna som kallt och brutalt berättade dom tråkiga nyheterna. Dom ska ha en eloge, som hjälpte oss förklara för dom arga kunderna om vad som hänt. Nu är frågan, kommer hon boka om och komma en annan dag, eller är det noll chans att fröken tuttlisa kommer på besök vid ett senare tillfälle?

Annars har det inte hänt mycket här i stan... Var på puben igår och firade av en kär kollega, Kerry. Kommer sakna henne jättemycket, hon var en av dom som var kul att jobba tillsammans med, även om hon också var den som alltid gav en mest att göra! Så fort en uppgift var klar, så hade hon 10 på lager. Fast jag har inget emot att jobba hårt och mycket och vara sysselsatt från det jag kommer tills det jag går hem, så länge det känns som ens åsikt räknas. Hon hade alltid ens eget bästa för framtiden i åtanke när hon satte en på uppgifter som man absolut inte ville. Men hon var också den som alltid stod på våran sida, dom timanställdas sida, när det var diskussioner som uppstod. Hon var ledande bokförsäljare, vet inte egentligen vad det innebär, men hon visste allt och lite till om i stort sett allt. Om tre veckor börjar hon jobba i en anna butik, utlånad i tre månader. Kanske kommer hon tillbaka, kanske stannar hon där. Det blir ändå 1,5 timmars mindre resväg, enkel väg, för henne, så varför inte? Men jag vill att hon kommer tillbaka. Hur ska jag klara en jul utan henne? :(
Kanske är det dags för mig också att leta mig vidare, till något mer lämpligt med tanke på min utbildning? Hm.... Vi får väl se vad som öppnar upp i framtiden...

Jag har fått tummen ur att skicka över bilder till datorn från kameran. Så nästa inlägg blir nog lite bilder på vad sommaren har haft att erbjuda...

Nu ska jag dock göra mig nattaklar, krypa ner emellan lakanen och kolla på en film eller två... Imon är det jobb igen.. Jippie...? Hmm...

Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: